Capítulo uno: La casa meva. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sevan Balikciyan - WaarBenJij.nu Capítulo uno: La casa meva. - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Sevan Balikciyan - WaarBenJij.nu

Capítulo uno: La casa meva.

Door: Sevan

Blijf op de hoogte en volg Sevan

16 Februari 2014 | Spanje, Barcelona

Hello chicos!

Beste familie en vrienden, welkom bij mijn eerste reisverslag van mijn exchange naar Barcelona.

Na een drukke periode heb ik eindelijk tijd om mijn voornemen daadwerkelijk uit te voeren. Het schrijven van een blog. Door middel van deze blog kunnen jullie op de hoogte blijven van mijn avonturen in Barcelona.

Na een emotioneel afscheid op Schiphol kon de reis beginnen. Vanuit Nederland had ik al een appartement gereserveerd, dus had ik in ieder geval een plek om naar toe te gaan. Het appartement is veel meer dan ik verwachtte. Een modern appartement met een mooi balkonnetje aan de achterkant waar ik en mijn roomies in de zomer heerlijk kunnen vertoeven. Mijn eigen kamer is ruim en heb zelfs een balkonnetje die rond het middaguur vol in de zon staat :).

Mijn roomies zijn een Nederlandse dame uit Groningen en een Engelsman. Het was puur toeval dat ik met een andere Nederlander in huis zit. Ik kende haar niet van te voren. De Engelsman werkt fulltime dus die is vrij weinig thuis. De sfeer in huis is goed en eten en feesten dus veelvuldig gezamenlijk.

Voordat de eigenlijke schoolperiode was begonnen heb ik een 40-uurige catalaans cursus gedaan. Echter snapte ik vrij weinig van het catalaans. Catalaans is een verbastering van het castelliano (spaans) de officiële taal van Spanje. Om te laten zien dat de universiteit niet bepaald high-tech is heb ik deze foto gemaakt.

(https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151999249757690&set=a.10150161581857690.295062.595572689&type=1&theater)

Op dit moment heb ik ook mijn eerste week aan colleges gehad. Ik ben een van de gelukkigen die al zijn vakken in het Engels heeft. Het is onmogelijk voor mij om de vakken te kunnen volgen in het Catalaans dan wel castelliano. Normaliter spreken de leraren ook geen engels en is het dus lastig om iets aan hen duidelijk te maken.

Vanuit de uni is er een ESN welcome week georganiseerd. Het doel van deze week is het leren kennen van nieuwe mensen en dat is aardig gelukt. Heb inmiddels een vriendengroepje gevonden waarmee ik regelmatig ga dineren of feesten. In deze welcome week was er iedere avond wel een feest en overdag een bezoek aan de highlights van Barcelona (parc guell, montjuic etc).

Om sportief bezig te blijven heb ik mij aangemeld bij de sportfaciliteit van de UB en ga ik hier korfballen bij Korfbal club Barcelona. Gisteren was ik naar een wedstrijd van de KCB gegaan waarna zij mij hadden uitgenodigd om te blijven eten en wat te drinken. Het is mooi dat men zo openstaat voor buitenlanders en dat ik meteen geaccepteerd werd.

Ik ben benieuwd wat mij de komende maanden gaan brengen!
Ik zal iedere 2 weken een nieuw verslag uitbrengen.

Saludar!



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Sevan

Actief sinds 16 Feb. 2014
Verslag gelezen: 7744
Totaal aantal bezoekers 8814

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 31 Juli 2014

Barcelona Erasmus 2014.

Landen bezocht: